fbpx

6 prezentów LAST MINUTE dla kreatywnych i ciekawych świata

prezentownik

W momencie, gdy nagrywam ten podcast, większość sklepów internetowych nie gwarantuje już dostawy przed świętami. Do tego dochodzi pytanie: kupować kolejne rzeczy czy nie? Czy chcę jeszcze bardziej zagracać swoją przestrzeń życiową? Ten ekologiczno-minimalistyczny dylemat z roku na rok wybrzmiewa z coraz większą mocą. Dlatego przygotowałam kilka propozycji prezentów last minute: subskrypcji online i fajnych programów.

Wolisz słuchać? Proszę bardzo!

W Burzy w mózgu mówię głównie o kreatywności, zatem podrzucę Ci przede wszystkim kreatywne pomysły na prezent. Ale nie samą kreatywnością człowiek żyje, więc w propozycjach znajdziesz też rzeczy dla ciała i treści do zaspokajania ciekawości. 

Wiem, że prezent bez materialnej postaci nie będzie wyglądał zbyt imponująco pod choinką. Ale wierzę, że długodystansowo może wprowadzić dużo dobrego do czyjegoś życia. Dodatkowo gdy przygotujemy do niego samodzielnie zrobioną kartkę ze szczerymi życzeniami, czekoladą i hasłem do wybranej usługi, odbiorca prezentu nie powinien się obrazić. 🙂

Przygotowałam 6 propozycji prezentów. To skromna liczba gdy spojrzymy na materialne prezentowniki, ale ja postawiłam na jakość. Wszystkie rzeczy z tej listy przetestowałam samodzielnie albo z pomocą zaufanych osób. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że moje propozycje są warte uwagi. Nie tylko do obdarowania kreatywnych bliskich, ale też dla Ciebie. Też zasługujesz na odrobinę rozpieszczenia! Właśnie udało Ci się przetrwać bardzo dziwny i trudny rok!

Bez zbędnego przedłużania, przechodzimy do pierwszej propozycji.

Domestika (od 40 zł)

Jest nią, a właściwie są nimi, kursy wideo z platformy kreatywnej o nazwie Domestika. Możesz doszkolić się tam z szerokiego wachlarza dziedzin twórczych, od oczywistego rysunku aż po zarządzanie social mediami czy haftowanie. 

Najtańsze kursy kosztują tam 40 złotych. Materiały nie są rozwlekłe, więc z kilkoma takimi szkoleniami można ogarnąć podstawy podstaw jakiejś kreatywnej pasji w stosunkowo krótkim czasie. To doskonały starter pack do podjęcia nowego hobby.

Jedyną przeszkodą (albo wielką zaletą) może być język. Kursy z Domestiki prowadzą w większości hiszpańskojęzyczni mentorzy, ale dostępne są też angielskie napisy. Dla osoby słabo ogarniającej oba języki, to może być spory problem. Natomiast gdy bariera językowa nie istnieje dwa czy trzy kreatywne kursy powinny być fantastycznym doświadczeniem.

Prenumerata magazynu „Pismo” (ok. 120 zł)

A teraz gratka dla osób wiedzących, że świat nie jest czarnobiały i ciekawych jego wszystkich odcieni szarości, czyli prenumerata cyfrowej wersji magazynu „Pismo”.

Zacytuję jak autorzy pisma mówią o swoim dziele, bo powiedzieli wszystko, co sama chciałam Ci przekazać: Misją „Pisma” jest współkształtowanie liderów życia społecznego, gospodarczego, kulturalnego poprzez wysokiej jakości, wiarygodną, niepartyjną, weryfikowaną pod względem faktów treść. „Pismo” wyróżnia wnikliwość, rzetelność i apolityczność publikowanych tekstów. Tworzą dla niego najwybitniejsi autorzy reportaży, esejów, prozaicy i poeci, fotograficy i ilustratorzy. „Pismo” stawia na tzw. „long read”, czyli obszerne, wnikliwe teksty, które unikają powierzchownych analiz i pośpiesznych sądów. Jako bodajże jedyna redakcja w kraju prowadzi weryfikację faktów we wszystkich tekstach. „Pismo” to projekt pro publico bono, jego wydawcą jest Fundacja Pismo.

„Pismo” możesz zaprenumerować w dwóch wersjach: w 100% cyfrowo (czyli nowe numery otrzymujesz w wersji PDF i na czytnik, oprócz tego dostajesz materiały audio i dostęp do wszystkich podcastów) lub za wyższą opłatą możesz sprawić sobie też wersję papierową czasopisma. Istnieje możliwość zakupu „Pisma” na prezent w prenumeracie rocznej. Koszt takiej przyjemności to około 120 złotych.

Affinity Photo (ok. 250 zł)

A teraz czas na oprogramowanie! Affinity Photo to program do tworzenia grafik i obróbki zdjęć. Jest to tańszy substytut Photoshopa. Affinity kosztuje około 250 złotych. W porównaniu do comiesięcznej subskrypcji to niewielka kwota, a tańszemu odpowiednikowi niczego nie brakuje. Affinity może być przydatny do tworzenia kolaży, obróbki zdjęć czy do rysowania. Istnieje wersja na desktop i na iPada. Myślę, że to fajna opcja dla osób, które przebąkują coś o robieniu grafiki, ale nie chcą wykładać kasy na klasycznego Photoshopa.

Aseprite (ok. 80 zł)

Następna opcja to również oprogramowanie do robienia grafiki… ale takiej mniej oczywistej. Kiedyś miałam fazę na robienie pixel artu, czyli grafik składających się z pojedynczych pikseli. Możesz je kojarzyć ze starych gier albo takich stylizowanych na estetykę retro (np. Hotline Miami). Fajnie jest to, że żeby stworzyć pikselowe obrazki, nie musisz umieć rysować (choć oczywiście ta umiejętność się przydaje). Wbrew pozorom to zabawa nie tylko dla przedszkolaków. Gdy odpowiednio poukładamy piksele, można stworzyć cuda na kiju. W dobrym tego słowa znaczeniu! Zresztą sprawdź hashtag #pixelart na Instagramie. Ludzie tworzą małe arcydzieła! 

I takie własne cuda można robić w domu dzięki specjalnemu i stosunkowo taniemu narzędziu – Aseprite. Kosztuje ono zaledwie 80 złotych, a daje wiele możliwości. Oprócz pojedynczych pikselowych obrazków, z programem możemy tworzyć też animacje! Zabawę ułatwia fakt, że na YouTubie jest mnóstwo tutoriali wprowadzających zarówno do Aseprite’a jak i do samego pixel artu.

Myślę, że Aseprite to fajna opcja, jeśli chcesz spróbować sił w nowym hobby. Albo jeśli Twoja bliska osoba narzeka na brak ciekawego zajęcia. I dodatkowy plus: pixel art potrafi być bardzo relaksujący.

Korki z Insta (od 79 zł)

Przyszedł czas na odrobinę edukacji, by kreatywne działania były przyjemniejsze! Korki z Insta to trzy tomy e-booków o mądrym zarządzaniu i rozwijaniu swojego konta na Instagramie.

Korki mają formę lekcji z praktycznymi wskazówkami do wdrożenia z marszu na swoim profilu. To doskonała opcja dla znajomej osoby, która coś tworzy i chce promować się na Instagramie. Korki mogą jej pomóc w budowaniu społeczności, zwiększaniu sprzedaży czy nawiązywaniu fajnych współprac. E-booki poruszają takie kwestie jak bezpieczeństwo konta, tworzenie fajnych Insta Stories, zasady tworzenia postów i wiele więcej.

Korki z Insta są wartościowe tym bardziej, że darmowa wiedza potrafi być bardzo generyczna, a część „złotych rad” nie ma pokrycia w rzeczywistości. Jeden ebook kosztuje 79 złotych. Uważam, że jest to bardzo praktyczny prezent pokazujący wsparcie bliskiemu twórcy.

Zajęcia facefitness (50 zł)

Na koniec przygotowałam coś dla ciała. W tym roku dowiedziałam się, że istnieje coś takiego jak facefitness. Są to ćwiczenia na bezinwazyjne odmładzanie twarzy dzięki ćwiczeniu całego ciała.

Nasze ciała to nie jest zespół niezależnych jednostek. Wszystkie organy czy tkanki są ze sobą połączone. I oddziałują na siebie nawzajem. Wyjaśnię to na przykładzie: nieodpowiednia pozycja spoczynkowa języka (czyli kiedy mamy zamkniętą buzię) potrafi wywołać bóle głowy i szyi spowodowane przeciążeniem mięśni kompensujących źle ułożony język. Nieźle, prawda?

Kateryna Atamanova jest certyfikowaną trenerką facefitness i tworzy na Instagramie pakiety ćwiczeń. Obejmują one całą sylwetkę, szyję, szczękę i masaż samej twarzy.

W teorii ten trening ma przede wszystkim nadać promienny wygląd twarzy. Dla mnie największą wartością są ćwiczenia na postawę i relaks jaki czuję po masażu. Za każdym razem gdy ćwiczę, zmniejszają się moje bóle pleców i czuję luz w napiętych mięśniach. Fajną opcją jest też to, że lepiej poznaję moje ciało. Z każdym ćwiczeniem coraz lepiej znam moje zwłóknienia czy napięte miejsca. I mogę podejść do nich z troską.

Najtańszy pakiet to 50 zł za tydzień, czyli 4 treningi na ciało, szyję, szczękę i twarz. Zanim sprawisz komuś taki prezent warto upewnić się, że bliska osoba ma się czas, bo ćwiczenia trwają około godziny.

***

A tak w ogóle to wow! To już druga edycja propozycji prezentów! Chyba kształtuję tradycję! Zanim się rozejdziemy, posłuchaj o pomysłach na niematerialne prezenty z zeszłego roku. Tam też jest kilka perełek!

I to już koniec na dziś! Życzę Ci przyjemności w te święta. Niekoniecznie kreatywnych, bo przyjemnością może być kawałek sernika. Albo to uczucie, że tym razem rodzice czy upierdliwi wujkowie robią przepytują z życia uczuciowego rodzeństwo, a nie Ciebie. A tak serio to trzymaj się ciepło, zdrowo i w jako takim spokoju ducha. Cześć!

LINKOWNIA:

– Domestika (od 40 zł)

– Prenumerata magazynu „Pismo” (ok. 120 zł)

– Affinity Photo (ok. 250 zł)

– Aseprite (ok. 80 zł)

– Korki z Insta (od 79 zł)

– Zajęcia facefitness (od 50 zł)

2 replies on “6 prezentów LAST MINUTE dla kreatywnych i ciekawych świata”

Dear sir!

Sending newsletters via forms of Your messages into the „Contact us” section to the sites of companies via any countries and domain zones of the world.

website =» xn—-7sbb1bbndheurc1a.xn--p1ai

WHAT IS THE MAILING OF SITES BY FEEDBACK FORMS?
This is a type of mailing using the feedback forms that are located in the contact section of the website and filled by our software in a preset mode with a rate of a few thousand contact forms per one minute, while the alphabetic and numeric code from the pictures (CAPTCHA) is also solved.
After that, the correspondent e-mails including your offers are sent to the e-mails of businesses.
When sending mailing by contact contact forms, it turns out that each internet resource sends a message to its own e-mail and, therefore, all letters arrive in the inbox of the exact email in which the business receives the commercial information.

Unique Trade Offer:
Fast one hundred percent notification of organisations and site owners about new offers.
Search of new customers that other advertisements cannot find.

AIM:
Finding customers that cannot be found through other types of advertisements.

Benefits:
1.one hundred percent delivery of business offers.
2.Increase of the client database.
3. Increase of the market share.
4.Mailings based on regionality and topics.
5. Sending e-mails to directors.
6. Conducting tenders and studying demand.
7. Conducting marketing campaigns.
8. Conducting surveys and studying public opinion.
9. Quick notification.
10. Cost.
11. Entering the markets of other countries.

Competitive advantages:
1.When sending mailing by contact forms, all e-mails arrive in the inbox. When sending mass e-mails, this can reach up to 5 percent.

2.When sending mailing by feedback forms it is possible to send a few million letters per day to inbox folders. When sending bulk e-mails a few thousands arrive in the inboxes, the remaining ones often either do not reach or arrive in the junk folder.

3. When sending mailing by feedback forms a letter does not get blocked by mail systems because it is sent from different websites. When sending e-newsletters it is possible to send a few thousands of those but nevertheless all the IP addresses from which the mailing is sent will be blocked.

4. When sending mailing by feedback forms the minimum of macros is used to form headings and text of the letter. When sending e-newsletters, it is necessary to use «macros» (synonyms) for each word and create ten thousand different headings.

5. Many organisations try to hide their mailbox and only leave a contact form for contacting with them.

6. When sending mass e-mails, your commercial offer is delivered to every employee of the firm, (which causes irritation) compared to mailing by feedback forms where the message is received at the e-mail specifically set up for commercial offers.

7.half of corporate electronic addresses are placed on free e-mail servers, they are not very „searchable” by e-mail address, but when sending mailing by contact forms through these mail systems, all letters are hundred % delivered to the recipients.

8. Only 30%-40% of firms are published in the directories within several years, and the rest are already placed in our WHOIS databases and are waiting for your commercial offers.
Thus that mailboxes of businesses from directories are filled with spam, and therefore they will not have such outcome as when sending mailing by contact forms using our new VOIS databases.

9. Any kind of stop words in the headings or body of the message can be sent through feedback forms. When sending bulk e-mails, such messages either do not reach the recipient or arrive in a junk folder.
The list of stop words of mail systems includes almost all phrases and words that encourage potential customers to take active actions.

Application:

1. Increasing the customer base.
2. Quick notification of marketplaces about new offers.
3. Reaching out company officials.
4.Supply.
5. Conducting tenders.
6.Conducting marketing campaigns.
7.Conducting surveys and studying public opinion.
8. Searching for clients in international markets.

Reasons for purchasing this service:

1. one hundred percent delivery of your messages and business offers to millions of organisations around all countries in the world.
Every site sends a message to itself so all filters of mails are bypassed.

2.Mailing by feedback forms is an great way in for conducting various marketing researches, surveys and studies of public opinion on differentdirection and type of activity.
When sending mailing by contact forms, you will will be absolutely sure that your letter has been delivered to 100-percent of consumers of your product and service and if a product or service is „badly promoted”, then the potential problem lies in other things, for example in cost.
At the same time, within a week you will see real demand for your own services and products, you will not have to spend money on rent and other more time-consuming and expensive marketing events.

3.Mailing by contact forms is the most economical and quickest way to get your product or service to the international markets.

4. Mailing by contact forms is a great tool for conducting various tenders.

5.Daily update of the databases, as more than 150,000 new websites, are registered all over the globe every day, and you, in turn, get new potential clients.

6. Full geographical coverage for all countries of the globe.

7. We offer customers that are not available through other advertisement.
When sending mailing by contact forms, you will be able to get to that part of your potential clients, that are impossible to find automatically in any other way.
For instance, you will be able to deliver a business offer to those potential clients that were previously out of reach due to filters of mail systems while sending mass e-mails.
In reality, there is a paradoxical situation: organisations in the directories are literally filled with spam with all sorts of commercial offers while very little or no e-mails are sent to the rest.

8. Unique technique of decrypting the CAPTCHA.
There are services for solving numeric and alphabetic code (captcha/CAPTCHA). It costs a dollar to solve thousand captchas.
Therefore, processing 1 million Internet resources our program unravels a million CAPTCHAs, which costs 1000 $ only to decode captcha/CAPTCHA, and with our service this is free for you!

9. By ordering mailing by feedback forms, you are promoting your service or product not to separate individuals, but to organisations, for example domain zone .com, where more than one hundred and fifty million cooperational companies from all countries of the world are collected (we have samples of them from international zones for every country).

10. Mailing by feedback forms also includes a subtype of SMS mailing
Electronic address that is linked to the feedback form is the primary mailbox of businesses through which applications and business offers are sent. This e-mail is also set up for phones as it is necessary to respond to the messages fast so as not to misplace the application or the relevance of the commercial offer.

11. The database of every country also includes all joint firms from all countries closely related to or working with this country, for instance, national communities and diasporas.
Ban, sanctions of search engines and mail systems?
These mailings are an alternative to sending mass e-mails, therefore search sanctions and „Ban” do not apply to them.
Mail delivers the data of letters to the inbox folder, as it bypasses through the „warm e-mail channel” from the new IP address of the site to the corporate mailbox of the same website.
In other words, these mailings „live in emails” and mail filters do not respond to them, because mail systems have great trust in communication channels between internet resources and corporate mailboxes.

OUR DATABASES:
You can buy our databases separately from the mailing by sending us a request by contact form.

MORE THAN 2000 VOIS DATABASES BY DOMAIN ZONES AND COUNTRIES.

COLLECTIONS OF DATABASES BY THE MAIN CONTINENTS.

COLLECTIONS OF DATABASES BY THE MAIN LANGUAGES.

SELECTIONS OF DATABASES BY THE MAIN WEBSITE BUILDERS.

COLLECTIONS OF DATABASES BY THE MAIN COUNTRIES.

HOW TO MAKE AN PROMOTIONAL OFFER FOR MAILING BY FEEDBACK FORMS:
The simplest text + headings, the main goal is to interest the customer, and they will read the rest on your website.
Most likely, all ads on your subject are already on the Internet networks, enter the necessary search requests and choose the most successful ones.
The headings are substituted replacing each other from text file.
Only text messages are sent, links are inserted without problems, they are active. If the future customer needs pictures or more specific information, then you should forward the customer to visit your internet resource.

In the letter:
Text without pictures, since pictures do not pass through the contact form.
Your contact details:
Site address:

Fields to fill in:
Name:
Country:
City:
Website:
Several headings:
E-mail address for automatic responces:

website =» xn—-7sbb1bbndheurc1a.xn--p1ai
Price List =» xn—-7sbb1bbndheurc1a.xn--p1ai/en/price/

Dear Madame, Dear Sirs!

Large-scale online ads for growth of behavioural factors.
website: xn—-ftbeand5abdikisgee.xn--p1ai/home/

Factors influencing consumer behaviour are certain actions of visitors on the website, such as:
logging in to the web page, viewing pages, time spent on the web page, link clicks, repeated returns to the web page.

UTO:
Mass placement of your ads online in order to attract potential customers.
Organic growth of behavioural factors occurs by the widespread placement of your ads without specifying the address of your website, but with the indication of other identifying features according to which you directly become first in the search results. These features can include a phone, a unique name of the company or website, an identifier (number, product code, promotions, services), a physical address of the organisation and etc.

AIM:
The large-scale attraction of potential customers to your website, products and services.
Organic growth of factors influencing consumer behaviour.

YOUR BENEFIT:
An increase in internet resource visitors who will find your internet resource directly from ads using search engines as well as through additional results of a search itself related to a the widest range of key queries on your topic.

THE MAIN ADVANTAGES OF THIS TYPE OF AD:
1. Scale.
2. Placement speed.
3. Price.
4. Topic orientated.
5. Wide reach.
6. Regionality.
7. Growth of behavioural factors.

REASONS TO ORDER WIDESPREAD ADS PLACEMENT ON THE WEB ДЛЯ ORGANIC GROWTH OF BEHAVIOURAL FACTORS:

1.Mass attraction of potential customers to your services and products through direct access from ads.
2.Promotion of your web page, due to search engine beginning to additionally show it for the largest range of search browser queries based on your topic.
3. The absence of „bans” and „filters” of search, due to ads being placed without an indication of an link to the web page.
4. An increase in online resource traffic, which leads to an increase in orders and an expansion of the client base.
5. „Warm traffic”, since only engaged customers visit the online resource.
6. Attraction of legal entities and individuals.
7. Analysis of demand for services and goods.
8.Publication of your ads in different countries all over the world.

WHERE ADS ARE PUBLISHED:

Ads are published: on billboards, in guest books, in comments, on forums, in catalogues.
Ads are placed on your: websites, landing pages, phones, YouTube videos, social media accounts, and on links to your other ads.

BAN:
In this ad a ban by search engine is not possible, since ads are placed without specifying an live link to the web page.

Working method:
You send us the text of the ad, where your unique name and identifier is indicated at the end of the message, according to which an interested visitor can easily and quickly find your web page in search results in order to get more information about your product.
To do this, a unique name or identifier must be published in the appropriate section of your web page и quickly be found in search results.

Randomisation:
Randomisation of ads is done according to the formula, which is commonly accepted by many programs. As a result of randomisation, many unique ads are obtained from a single ad variant.

This is achieved by manually synomising the ad text, while the meaning of the messages does not change and remains understandable.

website: xn—-ftbeand5abdikisgee.xn--p1ai/home/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *