Notifikacje Chcesz ulepszyć swoje kampanie sprzedażowe? Wpadnij na spotkanie LIVE za 0 zł:Rezerwuję miejsce! Notifikacje

Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie

Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie

Magda Owsiany

Opublikowano: 20 sierpnia 2024

5 minut czytania

  • Udostępnij:
Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie
Listen to „Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie” on Spreaker.

W dzisiejszym odcinku:

  1. Dlaczego „wysoka jakość” to najgorsze słowa, jakich można użyć w ofecie?
  2. Jak przedstawiać autorską metodę nauki?
  3. Dlaczego ważne jest precyzyjne określenie, dla kogo jest Twój produkt?

🔗 Linki z odcinka:
Zapisy na szkolenie Sprzedawaj Słowem: sprzedawajslowem.pl
Newsletter i szkolenie o budowaniu produktów edukacyjnych: kasazawiedze.pl
Newsletter i szkolenie o robieniu kolaży cyfrowych: szkolakolazu.pl

Nowe odcinki w każdy wtorek!

🎤 Prowadząca:
Magda Owsiany – pokazuje, jak można zarabiać na wiedzy z pomocą produktów edukacyjnych i zyskać dzięki temu finansową niezależność lub „drugą nogę finansową” dla biznesu opartego o usługi. Z mężem Tomkiem tworzą na ten temat szkolenia (marka Burza W Mózgu). Przed rozpoczęciem działalności edukacyjnej Magda pracowała jako copywriterka (osoba pisząca treści sprzedażowe) tworząca materiały promocyjne dla szkoleń online. Do tej pory w szkoleniach Magdy i Tomka (Skuteczna Kampania, Kasa Za Wiedzę, Sprzedawaj Słowem, Szkoła Kolażu) wzięło udział ponad 3000 osób.

⚡ Obserwuj Burzę w mózgu:
www: burzawmozgu.pl
instagram: @burzawmozgu

✉️ Napisz do nas: magda@burzawmozgu.pl

🤝 Jak możemy Ci pomóc?:
Newsletter o kulisach budowania biznesu edukacyjnego: burzawmozgu.pl/newsletter
Newsletter i szkolenie o kampaniach sprzedażowych: skutecznakampania.pl
Newsletter i szkolenie o budowaniu produktów edukacyjnych: kasazawiedze.pl
Newsletter i szkolenie o skutecznym pisaniu: sprzedawajslowem.pl
Newsletter i szkolenie o robieniu kolaży cyfrowych: szkolakolazu.pl

 

Oferta to sprzedażowe serce produktu czy usługi.

Gdy mówię „oferta”, mam na myśli treści na stronie sprzedażowej lub rozbudowaną stronę produktu. To na niej pojawia się odbiorca przekierowany z webinaru, z mediów społecznościowych czy maili sprzedażowych, żeby dokonać zakupu lub dowiedzieć się więcej. Im bliżej decyzji o zakupie, tym więcej pytań o zawartość pakietu produktu lub usługi pojawia się w głowie odbiorcy.

Kluczowe informacje w ofercie:

  • Oferta zawiera wszystkie informacje, które nie mieszczą się w relacji na Instagramie czy pojedynczej wiadomości na skrzynce mailowej.
  • Narracja w ofercie staje się bazą do komunikacji mailowej, tworzenia postów podczas kampanii sprzedażowej.

Specyfika ofert dla produktów edukacyjnych

Produkty edukacyjne różnią się od innych, ponieważ nie są one rzeczami, które ludzie po prostu googlują, kiedy poczują potrzebę lub mają problem, jak np. dentysta czy oczyszczacz powietrza. Produkty edukacyjne dają rozwiązanie problemu, jednak nie jest to rozwiązanie domyślne.

Przykład Kasi:

  • Kasia tworzy kursy z języka niemieckiego, ale ma problemy z pomysłami na posty na Instagramie.
  • Kasia szuka inspiracji u konkurencji lub korzysta z gotowych szablonów, ale nie wie, jak je wdrożyć.
  • Problemem Kasi jest brak wiedzy o strukturze treści i strategii komunikacji.
  • Kasia nie zdaje sobie sprawy, że kurs ze strategii komunikacji mógłby jej pomóc.

Klątwa wiedzy a odbiorca

Często, znając produkt od podszewki, zakładamy, że pewne rzeczy są oczywiste również dla klientów. Przez takie założenie klienci mogą otrzymywać jedynie strzępki informacji o produkcie, co prowadzi do niepewności i braku decyzji o zakupie.

Siedem błędów w pisaniu ofert

1. Brak omówienia rozterek klientów

  • Klienci mają obawy przed zakupem – trzeba je zrozumieć i zaadresować.
  • Sekcja omówienia obaw na stronie sprzedażowej jest niezbędna, aby uspokoić potencjalnych klientów.

Skąd brać takie obawy?

  • Pytania od odbiorców podczas kampanii sprzedażowych.
  • Ankiety dla klientów i „nieklientów” po kampaniach sprzedażowych.
  • Ankiety i rozmowy dotyczące tematyki produktu.
  • Nauka na podstawie poprzednich kampanii sprzedażowych.

2. Skupianie się tylko na cechach produktu zamiast na korzyściach

  • Opisując produkt, warto pokazać, jakie korzyści przynosi klientowi, a nie tylko jego cechy.

3. Używanie okrągłych słów

  • Unikaj ogólników takich jak „wysoka jakość”, „odblokuj swój potencjał” bez konkretnego wyjaśnienia.
  • Argumentuj, dlaczego oferta jest wysokiej jakości, pokazując proces powstawania produktu.

4. Traktowanie bonusów jako dodatków

  • Bonusy, takie jak audyty, współpraca 1:1 czy dostęp do grupy wsparcia, mogą być kluczowe w decyzji o zakupie. Warto je podkreślać.

5. Brak wyjaśnienia autorskiej metody

  • Jeśli posiadasz autorską metodę nauki, koniecznie wyjaśnij, na czym ona polega i czym różni się od innych.

6. Opisywanie elementów pakietu tylko w podsumowaniu oferty

  • Upewnij się, że każdy element oferty jest dokładnie opisany, nie tylko w podsumowaniu.

7. Sugerowanie, że produkt jest dla każdego

  • Zdefiniuj, dla kogo jest Twój produkt, w jakich konkretnych przypadkach się sprawdzi, a kiedy nie.

Podsumowanie

Podsumujmy, jakie błędy można popełnić podczas przygotowywania strony ofertowej:

  1. Brak rozwiewania obaw klientów.
  2. Skupianie się na cechach zamiast korzyściach.
  3. Używanie ogólników bez konkretnego wyjaśnienia.
  4. Niewłaściwe traktowanie bonusów.
  5. Brak wyjaśnienia autorskiej metody.
  6. Opisywanie elementów pakietu tylko w podsumowaniu.
  7. Sugerowanie, że produkt jest dla każdego.

Moja historia – jak doszłam do pisania ofert

Na koniec ciekawostka: zanim zajmowałam się tematem zarabiania na wiedzy, byłam na medycynie. Przez rok, bo uznałam, że to jedyny właściwy kierunek. Brakowało mi jednak pracy kreatywnej, więc wróciłam do pisania.

Moje kluczowe działania w biznesie:

  • Tworzenie produktów odpowiadających na potrzeby mojej społeczności.
  • Rezerwowanie czasu na naukę nowych rzeczy.
  • Przygotowywanie kampanii sprzedażowych z wyprzedzeniem.
  • Nauka pisania sprzedażowego, co jest szczególnie ważne w komunikacji z odbiorcami.

Jednym z produktów, o które byłam proszona, jest szkolenie z pisania sprzedażowego – Sprzedawaj Słowem. To szkolenie pozwala stworzyć teksty dla swojego biznesu i pracować nad nimi 1:1. Zapisy są do 23 sierpnia 2024 roku, do godziny 22:00. 

Sprawdź również

PODSUMOWANIE ROKU 2023 – biznes i życie prywatne
Podcast

PODSUMOWANIE ROKU 2023 – biznes i życie prywatne

Rok 2023 zmierza ku końcowi, więc postanowiłam, że zrobię podsumowanie, co zadziało się w naszej firmie – Burzy w mózgu oraz w życiu prywatnym. Chcę żeby to podsumowanie było takim szwedzkim stołem, z którego możesz zabrać sobie inspirację albo pomysł na działanie.

Czytaj więcej
Jak WYDAWAĆ KURSY innych EKSPERTÓW? | Patryk Czerniejewski
Podcast

Jak WYDAWAĆ KURSY innych EKSPERTÓW? | Patryk Czerniejewski

Jak to jest tworzyć platformę kursową, na której wydajesz produkty innych osób? Dzisiaj porozmawiamy, jak wygląda podział obowiązków w takim układzie, jak się wybiera ekspertów do współpracy oraz z jakimi wyzwaniami to się wiąże.

Czytaj więcej
Jak tworzyć VIRALE i czy na pewno ich potrzebujesz? | Jakub Biel
Podcast

Jak tworzyć VIRALE i czy na pewno ich potrzebujesz? | Jakub Biel

Gdy tworzymy treści do mediów społecznościowych, mamy nadzieję, że zbiorą entuzjastyczną reakcję odbiorców. Ale nie zawsze się to udaje. Dlatego dziś Jakub Biel opowie, co możemy zrobić, żeby zatrzymać uwagę odbiorców naszymi treściami, zachęcić do dzielenia się nimi oraz jak zaopiekować się nowymi obserwującymi, gdy nasze treści zdobędą uwagę i podbiją serca.

Czytaj więcej
Dlaczego Twój MARKETING nie HULA? | Jacek Kłosiński
Podcast

Dlaczego Twój MARKETING nie HULA? | Jacek Kłosiński

Dzień dobry! To pierwszy odcinek podcastu w 2024 roku i zaczynamy z przytupem! Bierzemy na tapet ogromny temat marketingu. Jest to pojemne pojęcie i zawiera się w nim wiele obszarów. Wybierzemy te kluczowe, którymi powinna się zająć osoba działająca w pojedynkę lub działająca w małym zespole.

Czytaj więcej
12 archetypów marki. Czym jest archetyp i jakie ma znaczenie w kształtowaniu marki?
Biznes

12 archetypów marki. Czym jest archetyp i jakie ma znaczenie w kształtowaniu marki?

Archetypy marki przydają się w każdej dziedzinie zarządzania marką: od tworzenia komunikacji aż po sprzedaż i opiekę posprzedażową. Choć ich fundamentem są bajki literatury światowej, archetypy są obecne w naszym życiu na co dzień (chociaż nie zdajemy sobie z tego sprawy). Sprawdźmy, który archetyp najlepiej oddaje naszą markę.

Czytaj więcej
Poznaj swoje TALENTY i wykorzystaj je W BIZNESIE | Karolina Jarosz
Podcast

Poznaj swoje TALENTY i wykorzystaj je W BIZNESIE | Karolina Jarosz

Listen to „Poznaj swoje TALENTY i wykorzystaj je W BIZNESIE | Karolina Jarosz” on Spreaker. W dzisiejszym odcinku: Czym są Talenty Gallupa? Czy istnieją talenty, które ułatwiają lub utrudniają prowadzenie biznesu? W jaki sposób badanie Gallupa może nam pomóc w delegowaniu zadań właściwym osobom? 🔗 Linki z odcinka:Odcinek podcastu z Danutą Piasecką: https://open.spotify.com/episode/2PJwU5iDp4oIv4PcPiaF4F 🤙 Gdzie […]

Czytaj więcej

Idę jak burza

Newsletter, gdzie pokazujemy kulisy budowania biznesu edu. Bez lania wody. Za 0 zł. Co 2 tygodnie o 17:00.

.