Notifikacje LIVE: Sprzedaż z lekkością: 3 elementy kampanii, które AI zrobi za CiebieRezerwuj miejsce! Notifikacje

Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie

Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie

Magda Owsiany

Opublikowano: 20 sierpnia 2024

5 minut czytania

  • Udostępnij:
Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie
Listen to „Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie” on Spreaker.

W dzisiejszym odcinku:

  1. Dlaczego „wysoka jakość” to najgorsze słowa, jakich można użyć w ofecie?
  2. Jak przedstawiać autorską metodę nauki?
  3. Dlaczego ważne jest precyzyjne określenie, dla kogo jest Twój produkt?

🔗 Linki z odcinka:
Zapisy na szkolenie Sprzedawaj Słowem: sprzedawajslowem.pl
Newsletter i szkolenie o budowaniu produktów edukacyjnych: kasazawiedze.pl
Newsletter i szkolenie o robieniu kolaży cyfrowych: szkolakolazu.pl

Nowe odcinki w każdy wtorek!

🎤 Prowadząca:
Magda Owsiany – pokazuje, jak można zarabiać na wiedzy z pomocą produktów edukacyjnych i zyskać dzięki temu finansową niezależność lub „drugą nogę finansową” dla biznesu opartego o usługi. Z mężem Tomkiem tworzą na ten temat szkolenia (marka Burza W Mózgu). Przed rozpoczęciem działalności edukacyjnej Magda pracowała jako copywriterka (osoba pisząca treści sprzedażowe) tworząca materiały promocyjne dla szkoleń online. Do tej pory w szkoleniach Magdy i Tomka (Skuteczna Kampania, Kasa Za Wiedzę, Sprzedawaj Słowem, Szkoła Kolażu) wzięło udział ponad 3000 osób.

⚡ Obserwuj Burzę w mózgu:
www: burzawmozgu.pl
instagram: @burzawmozgu

✉️ Napisz do nas: magda@burzawmozgu.pl

🤝 Jak możemy Ci pomóc?:
Newsletter o kulisach budowania biznesu edukacyjnego: burzawmozgu.pl/newsletter
Newsletter i szkolenie o kampaniach sprzedażowych: skutecznakampania.pl
Newsletter i szkolenie o budowaniu produktów edukacyjnych: kasazawiedze.pl
Newsletter i szkolenie o skutecznym pisaniu: sprzedawajslowem.pl
Newsletter i szkolenie o robieniu kolaży cyfrowych: szkolakolazu.pl

 

Oferta to sprzedażowe serce produktu czy usługi.

Gdy mówię „oferta”, mam na myśli treści na stronie sprzedażowej lub rozbudowaną stronę produktu. To na niej pojawia się odbiorca przekierowany z webinaru, z mediów społecznościowych czy maili sprzedażowych, żeby dokonać zakupu lub dowiedzieć się więcej. Im bliżej decyzji o zakupie, tym więcej pytań o zawartość pakietu produktu lub usługi pojawia się w głowie odbiorcy.

Kluczowe informacje w ofercie:

  • Oferta zawiera wszystkie informacje, które nie mieszczą się w relacji na Instagramie czy pojedynczej wiadomości na skrzynce mailowej.
  • Narracja w ofercie staje się bazą do komunikacji mailowej, tworzenia postów podczas kampanii sprzedażowej.

Specyfika ofert dla produktów edukacyjnych

Produkty edukacyjne różnią się od innych, ponieważ nie są one rzeczami, które ludzie po prostu googlują, kiedy poczują potrzebę lub mają problem, jak np. dentysta czy oczyszczacz powietrza. Produkty edukacyjne dają rozwiązanie problemu, jednak nie jest to rozwiązanie domyślne.

Przykład Kasi:

  • Kasia tworzy kursy z języka niemieckiego, ale ma problemy z pomysłami na posty na Instagramie.
  • Kasia szuka inspiracji u konkurencji lub korzysta z gotowych szablonów, ale nie wie, jak je wdrożyć.
  • Problemem Kasi jest brak wiedzy o strukturze treści i strategii komunikacji.
  • Kasia nie zdaje sobie sprawy, że kurs ze strategii komunikacji mógłby jej pomóc.

Klątwa wiedzy a odbiorca

Często, znając produkt od podszewki, zakładamy, że pewne rzeczy są oczywiste również dla klientów. Przez takie założenie klienci mogą otrzymywać jedynie strzępki informacji o produkcie, co prowadzi do niepewności i braku decyzji o zakupie.

Siedem błędów w pisaniu ofert

1. Brak omówienia rozterek klientów

  • Klienci mają obawy przed zakupem – trzeba je zrozumieć i zaadresować.
  • Sekcja omówienia obaw na stronie sprzedażowej jest niezbędna, aby uspokoić potencjalnych klientów.

Skąd brać takie obawy?

  • Pytania od odbiorców podczas kampanii sprzedażowych.
  • Ankiety dla klientów i „nieklientów” po kampaniach sprzedażowych.
  • Ankiety i rozmowy dotyczące tematyki produktu.
  • Nauka na podstawie poprzednich kampanii sprzedażowych.

2. Skupianie się tylko na cechach produktu zamiast na korzyściach

  • Opisując produkt, warto pokazać, jakie korzyści przynosi klientowi, a nie tylko jego cechy.

3. Używanie okrągłych słów

  • Unikaj ogólników takich jak „wysoka jakość”, „odblokuj swój potencjał” bez konkretnego wyjaśnienia.
  • Argumentuj, dlaczego oferta jest wysokiej jakości, pokazując proces powstawania produktu.

4. Traktowanie bonusów jako dodatków

  • Bonusy, takie jak audyty, współpraca 1:1 czy dostęp do grupy wsparcia, mogą być kluczowe w decyzji o zakupie. Warto je podkreślać.

5. Brak wyjaśnienia autorskiej metody

  • Jeśli posiadasz autorską metodę nauki, koniecznie wyjaśnij, na czym ona polega i czym różni się od innych.

6. Opisywanie elementów pakietu tylko w podsumowaniu oferty

  • Upewnij się, że każdy element oferty jest dokładnie opisany, nie tylko w podsumowaniu.

7. Sugerowanie, że produkt jest dla każdego

  • Zdefiniuj, dla kogo jest Twój produkt, w jakich konkretnych przypadkach się sprawdzi, a kiedy nie.

Podsumowanie

Podsumujmy, jakie błędy można popełnić podczas przygotowywania strony ofertowej:

  1. Brak rozwiewania obaw klientów.
  2. Skupianie się na cechach zamiast korzyściach.
  3. Używanie ogólników bez konkretnego wyjaśnienia.
  4. Niewłaściwe traktowanie bonusów.
  5. Brak wyjaśnienia autorskiej metody.
  6. Opisywanie elementów pakietu tylko w podsumowaniu.
  7. Sugerowanie, że produkt jest dla każdego.

Moja historia – jak doszłam do pisania ofert

Na koniec ciekawostka: zanim zajmowałam się tematem zarabiania na wiedzy, byłam na medycynie. Przez rok, bo uznałam, że to jedyny właściwy kierunek. Brakowało mi jednak pracy kreatywnej, więc wróciłam do pisania.

Moje kluczowe działania w biznesie:

  • Tworzenie produktów odpowiadających na potrzeby mojej społeczności.
  • Rezerwowanie czasu na naukę nowych rzeczy.
  • Przygotowywanie kampanii sprzedażowych z wyprzedzeniem.
  • Nauka pisania sprzedażowego, co jest szczególnie ważne w komunikacji z odbiorcami.

Jednym z produktów, o które byłam proszona, jest szkolenie z pisania sprzedażowego – Sprzedawaj Słowem. To szkolenie pozwala stworzyć teksty dla swojego biznesu i pracować nad nimi 1:1. Zapisy są do 23 sierpnia 2024 roku, do godziny 22:00. 

Sprawdź również

JAK STAWIAĆ GRANICE, gdy nie umiesz ODMAWIAĆ klientom?
Podcast

JAK STAWIAĆ GRANICE, gdy nie umiesz ODMAWIAĆ klientom?

Listen to „JAK STAWIAĆ GRANICE, gdy nie umiesz ODMAWIAĆ klientom?” on Spreaker. W dzisiejszym odcinku podcastu „Zarabiaj na wiedzy”: Jakie są sygnały, że w swoim biznesie ZA BARDZO zajmujesz się zadowalaniem klientów? Co zrobić, żeby nie brać na swoje barki nadmiaru zobowiązań? Techniki radzenia sobie z natrętnymi myślami w stylu „jeśli postawię granicę, stracę wszystkich […]

Czytaj więcej
Jak trafiać w dziesiątkę z pomysłami na produkt dzięki słuchaniu OBIEKCJI? | Justyna Winiarczyk
Podcast

Jak trafiać w dziesiątkę z pomysłami na produkt dzięki słuchaniu OBIEKCJI? | Justyna Winiarczyk

Listen to „Jak trafiać w dziesiątkę z pomysłami na produkt dzięki słuchaniu OBIEKCJI? | Justyna Winiarczyk” on Spreaker. W tym odcinku podcastu rozmawiam z ekspertką od nietradycyjnej nauki języka angielskiego dla dzieci. Justyna Winiarczyk opowiada o swoim unikalnym podejściu do nauczania, wyjaśnia czym różni się jej metoda od standardowych kursów. Omawia także wyzwania związane z […]

Czytaj więcej
Jak ZBUDOWAĆ stronę, która SPRZEDAJE? | Marcela Masina
Podcast

Jak ZBUDOWAĆ stronę, która SPRZEDAJE? | Marcela Masina

Wiesz, dlaczego sprzedaż jest trudna? Bo żeby nastąpiła, musimy zadbać o wiele elementów, od treści reklamy po uwypuklenie korzyści na stronie sprzedażowej. Dzięki temu odcinkowi będziesz wiedzieć, gdzie szukać, by naprawić sprzedaż lub ją zwiększyć. Marcela Masina, ekspertka z zakresu konwertujących stron sprzedażowych, podzieli się swoimi spostrzeżeniami i najlepszymi praktykami.

Czytaj więcej
Ile wiedzy dać za darmo, czyli jak dzielić się swoją wiedzą online
Marketing

Ile wiedzy dać za darmo, czyli jak dzielić się swoją wiedzą online

Rozdawanie wiedzy za darmo nie ma sensu? To nieprawda! Nawet jeśli będziemy postować codziennie, robić lajwy, webinary, nagrywać podcast itd., znajdą się ludzie, którzy sięgną po nasze płatne produkty. Czasem zrobią to w ramach podziękowania, a czasem w poszukiwaniu jeszcze głębszej wiedzy. Sprawdźmy, dlaczego warto dzielić się wiedzą za darmo i jak to umiejętnie zrobić.

Czytaj więcej
Jak budować RELACJĘ z odbiorcami, żeby dawali nam POMYSŁY na treści i PRODUKTY? | Monika Michalak
Podcast

Jak budować RELACJĘ z odbiorcami, żeby dawali nam POMYSŁY na treści i PRODUKTY? | Monika Michalak

Aktywna i zaangażowana społeczność to skarb. Nie tylko kupuje nasze produkty, ale też podrzuca na nie pomysły i jest nieskończonym źródłem inspiracji na treści.

Psychodietetyczka Monika Michalak opowie o tym, jak buduje swoją markę w oparciu o mocne relacje z odbiorcami.

Czytaj więcej
Jak przemawiać, żeby ludzie chcieli nas słuchać i od nas kupować? | Kamil Kozieł
Podcast

Jak przemawiać, żeby ludzie chcieli nas słuchać i od nas kupować? | Kamil Kozieł

Listen to „Jak przemawiać, żeby ludzie chcieli nas słuchać i od nas kupować? | Kamil Kozieł” on Spreaker. W dzisiejszym odcinku: Jakie umiejętności składające się na świetne wystąpienie publiczne warto posiąść? Jakie błędy sprawiają, że prezentacje wypadają słabo? Jak długo powinniśmy trenować dawanie prezentacji? W jaki sposób możemy podtrzymywać uwagę odbiorców? 🔗 Linki z odcinka:Zobacz […]

Czytaj więcej

Idę jak burza

Newsletter, gdzie pokazujemy kulisy budowania biznesu edu. Bez lania wody. Za 0 zł. Co 2 tygodnie o 17:00.

.