Notifikacje LIVE: Sprzedaż z lekkością: 3 elementy kampanii, które AI zrobi za CiebieRezerwuj miejsce! Notifikacje

Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie

Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie

Magda Owsiany

Opublikowano: 20 sierpnia 2024

5 minut czytania

  • Udostępnij:
Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie
Listen to „Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie” on Spreaker.

W dzisiejszym odcinku:

  1. Dlaczego „wysoka jakość” to najgorsze słowa, jakich można użyć w ofecie?
  2. Jak przedstawiać autorską metodę nauki?
  3. Dlaczego ważne jest precyzyjne określenie, dla kogo jest Twój produkt?

🔗 Linki z odcinka:
Zapisy na szkolenie Sprzedawaj Słowem: sprzedawajslowem.pl
Newsletter i szkolenie o budowaniu produktów edukacyjnych: kasazawiedze.pl
Newsletter i szkolenie o robieniu kolaży cyfrowych: szkolakolazu.pl

Nowe odcinki w każdy wtorek!

🎤 Prowadząca:
Magda Owsiany – pokazuje, jak można zarabiać na wiedzy z pomocą produktów edukacyjnych i zyskać dzięki temu finansową niezależność lub „drugą nogę finansową” dla biznesu opartego o usługi. Z mężem Tomkiem tworzą na ten temat szkolenia (marka Burza W Mózgu). Przed rozpoczęciem działalności edukacyjnej Magda pracowała jako copywriterka (osoba pisząca treści sprzedażowe) tworząca materiały promocyjne dla szkoleń online. Do tej pory w szkoleniach Magdy i Tomka (Skuteczna Kampania, Kasa Za Wiedzę, Sprzedawaj Słowem, Szkoła Kolażu) wzięło udział ponad 3000 osób.

⚡ Obserwuj Burzę w mózgu:
www: burzawmozgu.pl
instagram: @burzawmozgu

✉️ Napisz do nas: magda@burzawmozgu.pl

🤝 Jak możemy Ci pomóc?:
Newsletter o kulisach budowania biznesu edukacyjnego: burzawmozgu.pl/newsletter
Newsletter i szkolenie o kampaniach sprzedażowych: skutecznakampania.pl
Newsletter i szkolenie o budowaniu produktów edukacyjnych: kasazawiedze.pl
Newsletter i szkolenie o skutecznym pisaniu: sprzedawajslowem.pl
Newsletter i szkolenie o robieniu kolaży cyfrowych: szkolakolazu.pl

 

Oferta to sprzedażowe serce produktu czy usługi.

Gdy mówię „oferta”, mam na myśli treści na stronie sprzedażowej lub rozbudowaną stronę produktu. To na niej pojawia się odbiorca przekierowany z webinaru, z mediów społecznościowych czy maili sprzedażowych, żeby dokonać zakupu lub dowiedzieć się więcej. Im bliżej decyzji o zakupie, tym więcej pytań o zawartość pakietu produktu lub usługi pojawia się w głowie odbiorcy.

Kluczowe informacje w ofercie:

  • Oferta zawiera wszystkie informacje, które nie mieszczą się w relacji na Instagramie czy pojedynczej wiadomości na skrzynce mailowej.
  • Narracja w ofercie staje się bazą do komunikacji mailowej, tworzenia postów podczas kampanii sprzedażowej.

Specyfika ofert dla produktów edukacyjnych

Produkty edukacyjne różnią się od innych, ponieważ nie są one rzeczami, które ludzie po prostu googlują, kiedy poczują potrzebę lub mają problem, jak np. dentysta czy oczyszczacz powietrza. Produkty edukacyjne dają rozwiązanie problemu, jednak nie jest to rozwiązanie domyślne.

Przykład Kasi:

  • Kasia tworzy kursy z języka niemieckiego, ale ma problemy z pomysłami na posty na Instagramie.
  • Kasia szuka inspiracji u konkurencji lub korzysta z gotowych szablonów, ale nie wie, jak je wdrożyć.
  • Problemem Kasi jest brak wiedzy o strukturze treści i strategii komunikacji.
  • Kasia nie zdaje sobie sprawy, że kurs ze strategii komunikacji mógłby jej pomóc.

Klątwa wiedzy a odbiorca

Często, znając produkt od podszewki, zakładamy, że pewne rzeczy są oczywiste również dla klientów. Przez takie założenie klienci mogą otrzymywać jedynie strzępki informacji o produkcie, co prowadzi do niepewności i braku decyzji o zakupie.

Siedem błędów w pisaniu ofert

1. Brak omówienia rozterek klientów

  • Klienci mają obawy przed zakupem – trzeba je zrozumieć i zaadresować.
  • Sekcja omówienia obaw na stronie sprzedażowej jest niezbędna, aby uspokoić potencjalnych klientów.

Skąd brać takie obawy?

  • Pytania od odbiorców podczas kampanii sprzedażowych.
  • Ankiety dla klientów i „nieklientów” po kampaniach sprzedażowych.
  • Ankiety i rozmowy dotyczące tematyki produktu.
  • Nauka na podstawie poprzednich kampanii sprzedażowych.

2. Skupianie się tylko na cechach produktu zamiast na korzyściach

  • Opisując produkt, warto pokazać, jakie korzyści przynosi klientowi, a nie tylko jego cechy.

3. Używanie okrągłych słów

  • Unikaj ogólników takich jak „wysoka jakość”, „odblokuj swój potencjał” bez konkretnego wyjaśnienia.
  • Argumentuj, dlaczego oferta jest wysokiej jakości, pokazując proces powstawania produktu.

4. Traktowanie bonusów jako dodatków

  • Bonusy, takie jak audyty, współpraca 1:1 czy dostęp do grupy wsparcia, mogą być kluczowe w decyzji o zakupie. Warto je podkreślać.

5. Brak wyjaśnienia autorskiej metody

  • Jeśli posiadasz autorską metodę nauki, koniecznie wyjaśnij, na czym ona polega i czym różni się od innych.

6. Opisywanie elementów pakietu tylko w podsumowaniu oferty

  • Upewnij się, że każdy element oferty jest dokładnie opisany, nie tylko w podsumowaniu.

7. Sugerowanie, że produkt jest dla każdego

  • Zdefiniuj, dla kogo jest Twój produkt, w jakich konkretnych przypadkach się sprawdzi, a kiedy nie.

Podsumowanie

Podsumujmy, jakie błędy można popełnić podczas przygotowywania strony ofertowej:

  1. Brak rozwiewania obaw klientów.
  2. Skupianie się na cechach zamiast korzyściach.
  3. Używanie ogólników bez konkretnego wyjaśnienia.
  4. Niewłaściwe traktowanie bonusów.
  5. Brak wyjaśnienia autorskiej metody.
  6. Opisywanie elementów pakietu tylko w podsumowaniu.
  7. Sugerowanie, że produkt jest dla każdego.

Moja historia – jak doszłam do pisania ofert

Na koniec ciekawostka: zanim zajmowałam się tematem zarabiania na wiedzy, byłam na medycynie. Przez rok, bo uznałam, że to jedyny właściwy kierunek. Brakowało mi jednak pracy kreatywnej, więc wróciłam do pisania.

Moje kluczowe działania w biznesie:

  • Tworzenie produktów odpowiadających na potrzeby mojej społeczności.
  • Rezerwowanie czasu na naukę nowych rzeczy.
  • Przygotowywanie kampanii sprzedażowych z wyprzedzeniem.
  • Nauka pisania sprzedażowego, co jest szczególnie ważne w komunikacji z odbiorcami.

Jednym z produktów, o które byłam proszona, jest szkolenie z pisania sprzedażowego – Sprzedawaj Słowem. To szkolenie pozwala stworzyć teksty dla swojego biznesu i pracować nad nimi 1:1. Zapisy są do 23 sierpnia 2024 roku, do godziny 22:00. 

Sprawdź również

Jak stworzyć własny kurs online – poradnik krok po kroku
Biznes

Jak stworzyć własny kurs online – poradnik krok po kroku

Kursy e-learningowe pojawiają się jak grzyby po deszczu. Dotyczą najróżniejszych tematów: od robienia na drutach, przez marketing, aż po spawanie. W chwili, w której wpadamy na pomysł zrobienia kursu online, pojawia się wiele pytań: jak nagrać szkolenie online (i czy to musi być wideo?), w czym go zmontować, jakie oświetlenie wybrać, na jakiej platformie publikować… nie wiadomo, w co ręce włożyć. Dlatego pokażemy Ci, jak możesz stworzyć własny kurs online krok po kroku.

Czytaj więcej
Mój ulubiony sposób na LEKKĄ SPRZEDAŻ
Podcast

Mój ulubiony sposób na LEKKĄ SPRZEDAŻ

Listen to „Mój ulubiony sposób na LEKKĄ SPRZEDAŻ” on Spreaker. W tym odcinku opowiem o tym, jak wykorzystać storytelling, by Twoje treści sprzedażowe stały się historiami, które angażują, inspirują i sprzedają w naturalny sposób. Poznasz prosty schemat tworzenia historii oraz sposoby na płynne przejście od opowieści do oferty, nawet jeśli uważasz, że pozornie nie masz […]

Czytaj więcej
Poznaj siebie, żeby zarabiać więcej | Danuta Piasecka
Podcast

Poznaj siebie, żeby zarabiać więcej | Danuta Piasecka

Listen to „Poznaj siebie, żeby zarabiać więcej | Danuta Piasecka” on Spreaker. W dzisiejszym odcinku: jakich narzędzi/badań używać, żeby poznać siebie? czy samodzielna analiza wyników ma sens? jak badania pozwolą Ci zarabiać więcej? 🔗 Linki z odcinka:Test 16 osobowości: https://www.16personalities.com/plTest Fris: https://fris.pl/Odcinek podcastu o talentach Gallupa: https://open.spotify.com/episode/7LtBcTfF5AZZf8HNemz5zt Danuta Piasecka: Przedsiębiorczyni, mentorka i doradczyni biznesowa z […]

Czytaj więcej
Ty masz biznes, czy biznes ma Ciebie? | Patrycja Burzyńska
Podcast

Ty masz biznes, czy biznes ma Ciebie? | Patrycja Burzyńska

W dzisiejszym odcinku:
– jak wypracować zdrowy mindset w biznesie online?
– jak przygotowywać odbiorców do zakupu poprzez pokazywanie kulis?
– jak stawiać granice jako przedsiębiorca?

Czytaj więcej
Jak pokazać CHARAKTER MARKI dzięki BRANDINGOWI? | Norbert Uselis
Podcast

Jak pokazać CHARAKTER MARKI dzięki BRANDINGOWI? | Norbert Uselis

Branding to nie tylko logo, kolorek i fajny foncik. To sposób na pokazanie charakteru Twojej marki, żeby przyciągać do niej właściwe osoby. Z tego odcinka dowiesz się, co musisz przemyśleć, by Twój branding spełniał tę rolę.

Czytaj więcej
Jak ZOPTYMALIZOWAĆ swój SKLEP INTERNETOWY? | Krzysztof Bartnik
Podcast

Jak ZOPTYMALIZOWAĆ swój SKLEP INTERNETOWY? | Krzysztof Bartnik

Sprzedaż to nie tylko posty w mediach społecznościowych czy maile sprzedażowe. To też techniczne zaplecze, które pozwoli na to, że kiedy klient dokona zakupu, to później dostanie dostanie produkt. Będzie obsłużony i zadowolony. Dziś zajmiemy się tym technicznym aspektem.

Czytaj więcej

Idę jak burza

Newsletter, gdzie pokazujemy kulisy budowania biznesu edu. Bez lania wody. Za 0 zł. Co 2 tygodnie o 17:00.

.