Notifikacje Chcesz nauczyć się pisania sprzedażowego?Sprawdzam! Notifikacje

Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie

Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie

Magda Owsiany

Opublikowano: 20 sierpnia 2024

5 minut czytania

  • Udostępnij:
Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie
Listen to „Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie” on Spreaker.

W dzisiejszym odcinku:

  1. Dlaczego „wysoka jakość” to najgorsze słowa, jakich można użyć w ofecie?
  2. Jak przedstawiać autorską metodę nauki?
  3. Dlaczego ważne jest precyzyjne określenie, dla kogo jest Twój produkt?

🔗 Linki z odcinka:
Zapisy na szkolenie Sprzedawaj Słowem: sprzedawajslowem.pl
Newsletter i szkolenie o budowaniu produktów edukacyjnych: kasazawiedze.pl
Newsletter i szkolenie o robieniu kolaży cyfrowych: szkolakolazu.pl

Nowe odcinki w każdy wtorek!

🎤 Prowadząca:
Magda Owsiany – pokazuje, jak można zarabiać na wiedzy z pomocą produktów edukacyjnych i zyskać dzięki temu finansową niezależność lub „drugą nogę finansową” dla biznesu opartego o usługi. Z mężem Tomkiem tworzą na ten temat szkolenia (marka Burza W Mózgu). Przed rozpoczęciem działalności edukacyjnej Magda pracowała jako copywriterka (osoba pisząca treści sprzedażowe) tworząca materiały promocyjne dla szkoleń online. Do tej pory w szkoleniach Magdy i Tomka (Skuteczna Kampania, Kasa Za Wiedzę, Sprzedawaj Słowem, Szkoła Kolażu) wzięło udział ponad 3000 osób.

⚡ Obserwuj Burzę w mózgu:
www: burzawmozgu.pl
instagram: @burzawmozgu

✉️ Napisz do nas: magda@burzawmozgu.pl

🤝 Jak możemy Ci pomóc?:
Newsletter o kulisach budowania biznesu edukacyjnego: burzawmozgu.pl/newsletter
Newsletter i szkolenie o kampaniach sprzedażowych: skutecznakampania.pl
Newsletter i szkolenie o budowaniu produktów edukacyjnych: kasazawiedze.pl
Newsletter i szkolenie o skutecznym pisaniu: sprzedawajslowem.pl
Newsletter i szkolenie o robieniu kolaży cyfrowych: szkolakolazu.pl

 

Oferta to sprzedażowe serce produktu czy usługi.

Gdy mówię „oferta”, mam na myśli treści na stronie sprzedażowej lub rozbudowaną stronę produktu. To na niej pojawia się odbiorca przekierowany z webinaru, z mediów społecznościowych czy maili sprzedażowych, żeby dokonać zakupu lub dowiedzieć się więcej. Im bliżej decyzji o zakupie, tym więcej pytań o zawartość pakietu produktu lub usługi pojawia się w głowie odbiorcy.

Kluczowe informacje w ofercie:

  • Oferta zawiera wszystkie informacje, które nie mieszczą się w relacji na Instagramie czy pojedynczej wiadomości na skrzynce mailowej.
  • Narracja w ofercie staje się bazą do komunikacji mailowej, tworzenia postów podczas kampanii sprzedażowej.

Specyfika ofert dla produktów edukacyjnych

Produkty edukacyjne różnią się od innych, ponieważ nie są one rzeczami, które ludzie po prostu googlują, kiedy poczują potrzebę lub mają problem, jak np. dentysta czy oczyszczacz powietrza. Produkty edukacyjne dają rozwiązanie problemu, jednak nie jest to rozwiązanie domyślne.

Przykład Kasi:

  • Kasia tworzy kursy z języka niemieckiego, ale ma problemy z pomysłami na posty na Instagramie.
  • Kasia szuka inspiracji u konkurencji lub korzysta z gotowych szablonów, ale nie wie, jak je wdrożyć.
  • Problemem Kasi jest brak wiedzy o strukturze treści i strategii komunikacji.
  • Kasia nie zdaje sobie sprawy, że kurs ze strategii komunikacji mógłby jej pomóc.

Klątwa wiedzy a odbiorca

Często, znając produkt od podszewki, zakładamy, że pewne rzeczy są oczywiste również dla klientów. Przez takie założenie klienci mogą otrzymywać jedynie strzępki informacji o produkcie, co prowadzi do niepewności i braku decyzji o zakupie.

Siedem błędów w pisaniu ofert

1. Brak omówienia rozterek klientów

  • Klienci mają obawy przed zakupem – trzeba je zrozumieć i zaadresować.
  • Sekcja omówienia obaw na stronie sprzedażowej jest niezbędna, aby uspokoić potencjalnych klientów.

Skąd brać takie obawy?

  • Pytania od odbiorców podczas kampanii sprzedażowych.
  • Ankiety dla klientów i „nieklientów” po kampaniach sprzedażowych.
  • Ankiety i rozmowy dotyczące tematyki produktu.
  • Nauka na podstawie poprzednich kampanii sprzedażowych.

2. Skupianie się tylko na cechach produktu zamiast na korzyściach

  • Opisując produkt, warto pokazać, jakie korzyści przynosi klientowi, a nie tylko jego cechy.

3. Używanie okrągłych słów

  • Unikaj ogólników takich jak „wysoka jakość”, „odblokuj swój potencjał” bez konkretnego wyjaśnienia.
  • Argumentuj, dlaczego oferta jest wysokiej jakości, pokazując proces powstawania produktu.

4. Traktowanie bonusów jako dodatków

  • Bonusy, takie jak audyty, współpraca 1:1 czy dostęp do grupy wsparcia, mogą być kluczowe w decyzji o zakupie. Warto je podkreślać.

5. Brak wyjaśnienia autorskiej metody

  • Jeśli posiadasz autorską metodę nauki, koniecznie wyjaśnij, na czym ona polega i czym różni się od innych.

6. Opisywanie elementów pakietu tylko w podsumowaniu oferty

  • Upewnij się, że każdy element oferty jest dokładnie opisany, nie tylko w podsumowaniu.

7. Sugerowanie, że produkt jest dla każdego

  • Zdefiniuj, dla kogo jest Twój produkt, w jakich konkretnych przypadkach się sprawdzi, a kiedy nie.

Podsumowanie

Podsumujmy, jakie błędy można popełnić podczas przygotowywania strony ofertowej:

  1. Brak rozwiewania obaw klientów.
  2. Skupianie się na cechach zamiast korzyściach.
  3. Używanie ogólników bez konkretnego wyjaśnienia.
  4. Niewłaściwe traktowanie bonusów.
  5. Brak wyjaśnienia autorskiej metody.
  6. Opisywanie elementów pakietu tylko w podsumowaniu.
  7. Sugerowanie, że produkt jest dla każdego.

Moja historia – jak doszłam do pisania ofert

Na koniec ciekawostka: zanim zajmowałam się tematem zarabiania na wiedzy, byłam na medycynie. Przez rok, bo uznałam, że to jedyny właściwy kierunek. Brakowało mi jednak pracy kreatywnej, więc wróciłam do pisania.

Moje kluczowe działania w biznesie:

  • Tworzenie produktów odpowiadających na potrzeby mojej społeczności.
  • Rezerwowanie czasu na naukę nowych rzeczy.
  • Przygotowywanie kampanii sprzedażowych z wyprzedzeniem.
  • Nauka pisania sprzedażowego, co jest szczególnie ważne w komunikacji z odbiorcami.

Jednym z produktów, o które byłam proszona, jest szkolenie z pisania sprzedażowego – Sprzedawaj Słowem. To szkolenie pozwala stworzyć teksty dla swojego biznesu i pracować nad nimi 1:1. Zapisy są do 23 sierpnia 2024 roku, do godziny 22:00. 

Sprawdź również

Jak sprzedawać produkty cyfrowe z pomocą reklam META ADS? | Patryk Łopot
Podcast

Jak sprzedawać produkty cyfrowe z pomocą reklam META ADS? | Patryk Łopot

W dzisiejszym odcinku:
1. Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia kampanii reklamowej dla kursu?
2. Jakie typy kreacji reklamowych sprawdzają się najlepiej?
3. Co robić, gdy koszt reklamy rośnie albo Twoje kreacje nie generują zakupów/zapisów na webinar?

Czytaj więcej
Skuteczny lejek marketingowy i sprzedażowy – definicja, budowa i praktyczne wskazówki
MarketingSprzedaż

Skuteczny lejek marketingowy i sprzedażowy – definicja, budowa i praktyczne wskazówki

Lejek sprzedażowy i marketingowy ilustruje, jak przypadkowi odbiorcy naszych treści stają się naszymi klientami. Jest to schemat, dzięki któremu łatwiej stworzyć harmonogram publikacji treści, za pomocą których będziemy sprzedawać nasze produkty/usługi. Są cztery etapy lejka sprzedażowego i na każdym z nich tworzymy zupełnie inne komunikaty.

Czytaj więcej
Czy sztuczna inteligencja zabierze mi pracę? Rozmowa z Jowitą Michalską.
Podcast

Czy sztuczna inteligencja zabierze mi pracę? Rozmowa z Jowitą Michalską.

Transkrypcja podcastu: Magda: Chodź do nas, zaraz zaczynamy podróż w niedaleką przyszłość. Dopiero jako dorosła osoba nauczyłam się, że warto skupiać się na rzeczach, na które mamy wpływ. Ten odcinek jest o wpływie sztucznej inteligencji na naszą pracę w przyszłości, więc rozwinę tę myśl na jej przykładzie. W Internecie znajdziemy masę artykułów pod tytułem „sztuczna […]

Czytaj więcej
Jak zarabiać na swojej wiedzy? Rozmowa z Julką Migdalską.
Podcast

Jak zarabiać na swojej wiedzy? Rozmowa z Julką Migdalską.

Transkrypcja podcastu: Magda: Cześć, rozsiądź się, właśnie zaczynamy. Kocham Internet za to, że daje nam wiele opcji zarabiania. Mój ulubiony sposób, to sprzedawanie swojej wiedzy pod postacią konsultacji, e-book’ów, kursów, procedur i czego jeszcze tylko sobie wymarzysz. Dzieląc się wiedzą tworzymy biznesy oparte na pomaganiu, rozwiązywaniu problemów odbiorców. I to jest piękne. Dziś pogadam o […]

Czytaj więcej
Jak skutecznie się uczyć w dorosłości? Rozmowa z Anią Kanią.
Podcast

Jak skutecznie się uczyć w dorosłości? Rozmowa z Anią Kanią.

 Transkrypcja podcastu: Magda: Nadchodzi burza. Ale przyjemnie jest odpalić mikrofon i znowu gadać. Bardzo się cieszę, że chcesz mnie posłuchać. A właściwie nas, bo dziś gościnią podcastu jest Ania Kania – ekspertka od efektywnej nauki. Misja Ani jest mi bardzo bliska, bo ta dziewczyna-rakieta chce pokazywać, że można odejść od modelu „zakuć, zdać, zapomnieć” […]

Czytaj więcej
Jak ZBUDOWAĆ BIZNES oparty o uczenie Excela? | Michał Kowalczyk
Podcast

Jak ZBUDOWAĆ BIZNES oparty o uczenie Excela? | Michał Kowalczyk

Dzisiaj porozmawiam z Michałem Kowalczykiem, który uczy swoich podopiecznych, jak korzystać z narzędzia Excel, dzięki czemu mogą usprawnić swoją pracę. Porozmawiamy również o automatyzacjach w biznesie online oraz organizacji pracy nad produktami edukacyjnymi.

Czytaj więcej

Idę jak burza

Newsletter, gdzie pokazujemy kulisy budowania biznesu edu. Bez lania wody. Za 0 zł. Co 2 tygodnie o 17:00.

.